top of page

你要知:一口榴槤一口山竹易腹瀉 真正解熱應該係...


香港人愛吃榴槤,近年坊間更有一些榴槤放題,有旅行社甚至推出「榴槤團」,以任食榴槤作招徠,短短數天的行程,讓榴槤愛好者盡興一番。雖然榴槤滑溜軟綿的口感,令人愛不釋手,不過註冊中醫師楊明霞提醒,短時間進食大量榴槤,後果可能好嚴重。 山竹解熱毒係大錯? 坊間流傳「一口榴槤,一口山竹」的說法,意指進食榴槤,同時進食山竹,以山竹之「寒」抵抗榴槤之「熱」。不過楊指出這個做法竟是大錯特錯?「呢個做法就好似食完炸嘢,再飲清補涼、廿四味咁」,一熱一寒的食材進入人體,或會造成胃腸功能紊亂。腸胃敏感者,更有可能肚瀉。楊醫師建議想解決榴槤帶來的腹漲感及熱氣,可用白蘿蔔煲湯,既消滯又清熱氣。 必食榴槤放題 感到口乾就要停? 到達「榴槤之鄉」馬來西亞總得要嘗試各款榴槤,而價廉物美榴槤放題更是不少港人的首選,但一定要注意食用分量,「榴槤熱量、糖分同樣較高,食太多會難以消化,造成消化不良」。如進食期間,感到口乾鼻熱或「胃頂頂」的情況,就該立即停止食用,以免消化不良或熱氣加劇。

榴槤甜品係陷阱 食完必瀉? 榴槤香酥餅、榴槤Pancake、榴槤雪糕香甜誘人,但原來榴槤最好別與奶類同時食用?「榴槤加奶、乳製品會更膩,難以消化」,事關榴槤熱量及糖分較高,若加入糖分偏高的食材加製,食用後有機會肚瀉、腹漲、腹痛等。此外,榴槤性質偏熱,食用後盡量別食油膩煎炸、牛羊肉等,以免火上加油,使身體更加燥熱。 易與當地菜餚起衝突? 馬來西亞有著名的娘惹菜,以多種香料調製,口味濃郁。當中使用不少肉桂、薑等溫中散寒的食材,原來會與榴槤的特性起衝突。由於榴槤性質偏熱,有滋補作用,同時可活血禦寒,如與娘惹菜、肉骨茶等同時食用,或使口感較膩,更有機會使人更熱氣。因此食用榴槤後,不宜再食用性質偏熱的食材。體質屬寒底者,則可透過食榴槤改善體質,但一定要留意食用分量,不宜過多。

bottom of page